Kto zbuduje obwodnicę północną Kraśnika?

Aktualności
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W poniedziałek 11 maja Zarząd Dróg Wojewódzkich otworzył oferty w przetargu na rozbudowę i przełożenie drogi wojewódzkiej nr 833 w Kraśniku, w tym budowę tzw. obwodnicy północnej. Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm PBI Infrastruktura SA z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza. Czy to te firmy będą realizować tę inwestycję?

Otwarcie ofert na tę inwestycję było kilkakrotnie przesuwane w związku z wieloma pytaniami inwestorów. Ostatecznie o przebudowę tej ważnej dla Kraśnika i powiatu drogi stara się 6 podmiotów, w tym te największe w branży drogowej w Polsce.

Jak wynika z otwarcia ofert najkorzystniejszą stawkę zaproponowało konsorcjum firm PBI Infrastruktura SA z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza. To kwota ok 61 mln 064 tys. zł. Nieci wyższą cenę - nieco ponad 64 mln zł, złożyła firma Strabag, która buduje odcinek S19 od Kraśnika do Lasów Janowskich a także wykonuje połączenie drogi 833 z obwodnicą Chodla.  Najdroższą ofertę złożyło konsorcjum firm, którego liderem jest hiszpańska firma Aldesa Construcciones Polska (buduje obwodnicę Kraśnika na drodze S19) na kwotę ponad 104 mln zł. Pozostałe oferty złożyły: Mostostal Warszawa, Budimex i Mota Engil.

Województwo Lubelskie ma w budżecie zaplanowane na tę inwestycję prawie 92 mln zł, więc jest szansa na spore oszczędności, jeśli wybrana zostanie któraś z najniższych ofert.

Cena w tym przetargu to tylko 60% punktacji. 20% to samodzielne wykonanie przez wykonawcę istotnych z punktu widzenia ich prawidłowej realizacji (kluczowych) części zamówienia, 10% to udzielony okres rękojmi (wszystkie firmy zadeklarowały 7 lat). Tyle samo punktów można dostać za doświadczenie kierownika budowy.

Teraz Zarząd Dróg Wojewódzkich sprawdzi oferty m.in. pod względem formalnym i podsumuje pod względem powyższych kryteriów. O tym która firma otrzyma to zlecenie, powinniśmy dowiedzieć się w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Wykonawca będzie miał czas na realizacje inwestycji do końca listopada 2021 roku.

Jeśli chodzi o pozostałą część drogi 833, to trwa już budowa łącznika tej drogi z obwodnicą Chodla, co skróci dotarcie m.in. do mostu w Kamieniu i komunikację z woj. mazowieckim.

Do końca października tego roku powinna być gotowa dokumentacja na pozostałą część drogi od Chodla do Kraśnika, w tym odcinek Urzędowski,  którą za ponad 2 mln 100 tys. wykonuje firma Biuro Usług Projektowych Drogoprojekt z Lublina.